mandag 7. juni 2010

Helt til slutt...


Et skoleår nærmer seg slutten. Jeg føler jeg har fått en god del ut av året og er glad for at jeg valgte kommunikasjon og kultur. Det viktigste jeg føler at jeg tar med meg videre fra kurset er en større forståelse av hvordan vi alle ut i fra ulik bakgrunn oppfatter ting forskjellig. Det er også interessant hvordan det ligger kommunikajon og et uttrykk for kulturtilhørighet i alt vi gjør, også det vi aldri tenker over. Selv liker jeg å analysere og se sammenhenger, og jeg synes det er veldig interessant å lære om kulturer. Vi har hatt litt eksperimentering med kommunisering, der vi utprøvde forventinger til avstand, blikkontakt og entusiasme. Vi har analysert filmer og tekster, og hatt fagstoff som jeg i større grad en noe annet fag har tatt med meg og tenkt over i dagliglivet.

Bilde: http://www.flickr.com/photos/dailypic/1459055735/



Det begynner å bli en stund siden valget falt på å ta kommunikasjon og kultur i andre klasse, så jeg husker ikke nøyaktig hvilke forventninger jeg hadde. Men jeg synes faget har vært godt å ha med seg, som noe litt annet i en mer realfagsfylt hverdag. For min del faller faget bort til neste år, det ble rett og slett vanskelig å få til alt man gjerne skulle når jeg har bundet meg opp til realfagene. Kanskje velger jeg å ta opp tråden senere, i alle fall kommer jeg til å fortsette å interessere meg for verdens kulturmangfold og for mellommenneskelig kommunikasjon.



Takk for i år!



-MILKSHAKE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar